آموزش کوچینگ (کوچینگ در سازمان و کسب و کار کوچینگ)

مدرس کوچینگ (کوچینگ در سازمان و کسب و کار کوچینگ)

آموزش کوچینگ (کوچینگ در سازمان و کسب و کار کوچینگ)

مدرس کوچینگ (کوچینگ در سازمان و کسب و کار کوچینگ)

آموزش کوچینگ (کوچینگ در سازمان و کسب و کار کوچینگ)
تدریس کوچینگ (کوچینگ در سازمان و کسب و کار کوچینگ)
دکتر علی خویه
مشاور و مربی کسب و کار
مشاور و مربی شرکت های معتبر ملی و بین المللی
09122991608
طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۵ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۲۶ ب.ظ

کوچینگ در سازمان ها

ده راهی که کوچینگ به سازمان شما کمک می کند


 

 

ده راهی که کوچینگ به سازمان شما کمک می کند:

مقاله زیر توسط کارکنان ICF  برای Human Capital Instituteتهیه شده است.

 

در سالهای اخیر کوچینگ حرفه ای، بازگشت قابل توجه سرمایه گذاری را برای شرکتها نشان داده است. حتما تعجب می کنید که چگونه؟ ده راه زیر را بخوانید.

 

1-      کوچینگ می تواند با اهداف کلیدی کسب و کار به سازمان شما کمک کند. در خلال رابطه کوچینگ، کوچ با کارکنان شما کار می کند تا اهداف واضحی را برای کسب و کار خلق و مشخص کنند و مدیریت موثر استراتژیک برای اطمینان از برآورده شدن اهداف ایجاد کنند.

2-      کوچینگ می تواند خلاقیت را تقویت کند. یک کوچ از کارمند شما حمایت میکند تا با اطمینان به دنبال ایده های جدید و راه حلهای دیگر با انعطاف پذیری و ابتکار بگردد. یک کوچ کمک می کند تا دیدگاههای تازه ای را ایجاد کنند و از طریق سوالاتی که در جلسه کوچینگ می پرسد برای خلق این دیدگاه تازه الهام بخش آنان است و اهداف عملی را از طریق این همکاری ایجاد می کند.

3-      کوچینگ می تواند تغییری را که به همراه رشد درون سازمانی ایجاد می شود مدیریت کند. کوچینگ حرفه ای یکی از روشهای مهم برای مدیریت تغییر از جمله رشد است. یک کوچ به کارکنان شما کمک می کند نیازهای فعلی، فرصت ها و چالشهای خود را با همه پتانسیلهایی که دارند ارزیابی کنند.

4-      کوچینگ می تواند بهره وری و موثر بودن را افزایش دهد. این امر به ویژه وقتی کارکنان شما در نقش جدید یا سطح مدیریتی قرار می گیرند خیلی مهم می شود. کوچ ها آموزش دیده اند که با مراجعانشان کارکنند و الهام بخش آنان در استفاده از پتانسیلهای فردی و حرفه ای و در نتیجه افزایش بهره وری و اثربخشی باشند. در خلال رابطه کوچ و مراجع، تمرکز بر روی آموزش و وضوح به جهت برداشتن گامهای عملی است. براساس ICF Global Coaching Client Studyهفتاد درصد مراجعان گزارش بهبود در عملکرد کاریشان را داده اند.

5-      کوچینگ می تواند مهارتهای ارتباطی را گسترش دهد. The ICF Global Coaching Client Study نشان می دهد که 72% از کسانی که کوچ شده اند متوجه بهبود در مهارتهای ارتباطی خود شده اند. علاوه بر آن افرادی که از رابطه کوچینگ استفاده کردند با دیدگاههای تازه در زمینه چالش های شخصی و فرصت ها، بهبود سیستم تفکری و مهارتهای تصمیم گیری و افزایش اعتماد به نفس در ایفای نقش های زندگی و کاری از جلسات خارج شده اند.

6-      کوچینگ به سازمان شما کم می کند تا کارکنان با استعداد را جذب و حفظ کنید.اگر شما مشکل پیدا کردن کارمندان خوب دارید، سازمان شما نیاز به سرمایه گذاری بر روی توسعه کارمندانش دارد. کوچینگ یک راه ایده آل برای توسعه کارمندان و نشان دادن اینکه شما به عنوان مدیر سازمان به رشد آنها علاقه دارید، است.

7-      کوچینگ می تواند تعادل بین کار و زندگی را برای مراجعان شما به ارمغان بیاورد.تجربه نشان داده است که کارمندانی که در زندگیشان تعادل دارند کارمندان خوشحال تری هستند و یک کارمند خوشحالتر کارمند سازنده تری است. کوچ می تواند برای کشف و وضوح چیزی که کارمندتان دوست دارد به آن برسد، از جمله تعادل در کار و زندگی حرفه ای اش به او کمک کند. بر اساس تحقیقات ICF  67% مراجعان بهبود توازن در کار و زندگی حرفه ایشان را ملاحظه کرده اند.

8-      کوچینگ می تواند به کارکنان شما کمک کند که موفق شوند. تقریبا تمام شرکت های که کوچ استخدام می کنند، از نتیجه راضی بوده اند. مطالعات ICF  نشان داد که 99% درصد مراجعان از تجربه کلی جلسات کوچینگ خود " تاحدودی" یا " بسیار راضی" بوده اند و 96 % آنان دوباره این روند را تکرار خواهند کرد.

9-      کوچینگ می تواند به سازمان شما کمک کند با وجود شرایط اقتصادی نامشخص محیطی، رشد و پیشرفت کند. کوچینگ ابزار موثری برای رو به روی با موارد نامشخص است.  سازمانهای بزرگ و کوچک تجربیات ارزشمندی از جلسات کوچینگ حرفه ای داشته اند: افزایش عملکرد در کسب و کار، بهبود کیفیت محصول، حفظ روحیه و انگیزه کارکنان رده بالاتر، افزایش تعهد کارکنان، توسعه رهبری، کاهش درگیری، مهارتهای تیم سازی و موارد دیگر.

10-  کوچینگ می تواند اعتماد به نفس سازمان را که در اثر رکود قتصادی ضربه خورده است بازگرداند. سازمانهایی که تجربه کاهش نیروی کار از طریق کوچک سازی، بازسازی و یا ادغام را داشته اند مشکلات نیروی باقی مانده را مشاهده کرده اند. در این مواقع برگرداندن اعتماد به نفس کارکنان برای رسیدن به خواسته های سازمان ضروری است. تحقیقات ICF  نشان می دهد که 80% از کسانی که کوچ شده اند بهبود در اعتماد به نفس خود را مشاهده کرده اند.

 

 

دیدید که کوچینگ چه کاری برای سازمان شما می تواند انجام دهد. و اما آخرین نکته. کوچینگ می تواند بازگشت قابل توجه سرمایه را برای شرکت به همراه داشته باشد. تحقیقات ICF  نشان داد که 86 درصد شرکتها سرمایه ای را که صرف کوچینگ کرده اند، بازپس گرفته اند.

نازنین سخاوتی/ کوچ حرفه ای FCA

 

منبع: ICF  icoachcommunity.org

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی